21 Temmuz 2010 Çarşamba

Galatasaray!

(bu yazıda hiç yapmadığım bir şeyi yapıyorum ve özgür iradenize bırakmadan öneriyorum: sesi açın olabildiğine!)

Bu sabah uyandığımda hafif yağmurluydu İstanbul, yağmur çiseliyordu.. Nedense içimden gelen tek şey sewdiğimle Galatasaray maçına gitmekti. Evet, evet bunu istedim hem de çok istedim. O kadar ki, kulağımda şu an -yüksek sesle dinlemenizi tavsiye ve ısrar ettiğim- marşla yağan hafif yağmurda koşarak gitmek stada doğru.. Birlikte marşlar söylemek, binlerce yüreğin tek şey için attığını hissetmek, sevinci de, hırsı da, üzüntüyü de paylaşabilmek en üst seviyede.. İşte bu harika bir şey! Ali Sami Yen Stadı yakın zamanda Mecidiyeköy'den yok olacak.. Ama ismi duyulduğunda zihinlerde eşsiz atmosferi, kazanalılan başarılar, kupalar olacak. Türk Futbol Tarihi'nin en önemli maçlarına ev sahipliği yapmış bir mabet olarak kalacak.


Meğer bugün Borussia Park'ta Galatasaray-Fenerbahçe derbisi varmış onu hatırladım. İçime doğdu herhalde alakasız biçimde bu şekilde uyanınca buna yordum artık.

Şimdi muhtemelen bu yazımı okuyan fenerliler, 138-116 maç üstüğünlüğünü hatırlatacaklar; ben de Türkiye Kupası'na en yaklaştıkları senelerden birinde finalde Galatasaray'a 5-1 yenildiklerini hatırlatıcam. Kazandığımız ve kazanamadıkları birçok kupadan bahsedeceğiz hep aynı şeyler. Bu tartışmaların artık bizi bir yere götürmeyeceği açık. Yoksa adamlar koskoca Balkan Kupası'nı kazanmış(!) 1966-1967 sezonunda..

Bugün ne olur bilmem; ama şu var ne Fenerbahçe ne de bir başka Türk futbol takımı tarihiyle, başarılarıyla, taraftarıyla asla Galatasaray'ı geçemeyecek. Bu öznel bir yorum tabi, dogma bir bilgi değil eliştirilebilir de. Ama bu, ileride ve ilerleyerek yıllarca görebileceğimiz bir gerçeklik olarak hep gözümüzün önünde olacak!


Bugüne ve geleceğe dönersek.. Yeni stadımız Türk Telekom Arena, yeni büyük zaferlerin kazanılacağı, yağan yağmurda gerekli görüldüğünde üstü kapanarak 'arkadaşın evinde izlenen maç keyfinin yaşattığı harika duygunun' birkaç bin katını yaşatacak, konforu ve teknolojisiyle imrenilecek bir yeni yuva olacak!

Şu sıralar 2010-2011 TSL fikstürü çekiliyor. Bu sene lig de, her şey de çok farklı olacak; muhtemelen içerde hiçbir maçı kaçırmayacağımı da hatırlatarak bu sabırsızlık eşliğinde hepinize iyi bir hafta diliyorum!..



(background music: Nevizade Geceleri (Rock Version) - ultrAslan)

6 yorum:

AQUILA alias Jade dedi ki...

Bir BJK ´li olarak karde$ takimimizin yeni stadi icin "hayirli ugurlu olsun" diyorum.. Ancak bu kadar duygulu bir $ekilde bir takima olan hissiyat yazilabilir.
Sevdiginle "yeni stadta" izleyecegin nice maclara Soldansay kom$um :)

Not: konuyla alakasiz ama, senin yüzünden, tekrar super mario oynayarak, bebelik yillarimi tekrar ya$iyor gibiyim... eyvallah sagolasin

soldansay dedi ki...

[]AQUILA alias Jade: teşekkürler Aquila komşum:p daha ne atkılar sallıcaz, ne marşlar söylicez, ne hüzünlenip ne mutluluklar yaşayacaız bakalım :)

edit: super mario ya o, ondan wazgeçilir mi.. ben bile her ugradıımda oynuorum walla..

Can dedi ki...

yeni stadınız hayırlı olsun; kadıköyde maç kazanana kadar bizim stat değişikliğine niyetimiz yok. o 5-1 son galibiyetiniz miydi? yok yok iki sene önce bir tane daha olacaktı. ayrıca bir ilerisi olduğu sürece geçilmeyecek başarı yoktur derim ben. bu da eleştiriye açık bir düşüncedir.

evet fenerliyim ve evet en büyük eğlencem galatasaray maçları :)

aha dünkü de gitti :D

soldansay dedi ki...

[]SkullCan: bunları yazabilme cesaretini yıllara dayanan dostlugumuza ve GS'li olgunluguma baglıyorum yawrum o kadar diim..

yok la 2008 Aralık'ta mı ne 1-0 yenmişiz en son Sami Yen'de walla o işte bişi demem baya bi ara verdik Kadıköy'e :D

bu seneki maçlardan sonra paslaşırız can'ım :D

вuяcynι dedi ki...

fenerli olduğumu söyliyim ki ona göre bi muamele göreyim diye düşündüm bir an.dalga geçmicem zira onu skull yapmıs:D:D

böle de ara bozarım:P

o zaman yaşasın fener!

soldansay dedi ki...

[]вuяcynι: ara bozamazsın kızım:P fenerlisin die eweremedik seni zaten başımıza kaldın yaş olmuş 32 :D