21 Mayıs 2009 Perşembe

Time

"İnsanlar ikiye ayrılır. Bazılarına bir gerçek sunulur ve onlar hayatlarının geri kalanını bu gerçekle sürdürürler. Ya diğerleri?! Onlar gerçeğe müdahale eder; yeniden bir gerçek yaratırlar!"
Bu sözleri ilk duyduğumdan bu yana sanıyorum altı yıl geçti; ama bendeki etkisi hep tazeydi. Bugün çok şeye "keşke" değil de "iyi ki" diyebiliyorsam, bu ve buna benzer birçok öğretinin bende yarattığı etkinin payı büyüktür. Farkettim de çok nadir 'ben' diye yazdığım yazımdan biri olma yolunda emin adımlarla ilerleyen bir yazı bu. Cevdet Hoca diye anılan; sohbetini, bilgilerini ibretle ve pürdikkat dinlediğimiz bir hocamız vardı. Bize yıllar evvel şöyle demişti; "Hayatta siz varsanız her şey güzel ve var, siz yoksanız hiçbir şey yok!.. Size bencil olun demiyorum; ancak siz varsanız anneniz, babanız, sevdikleriniz var; siz yoksanız hiçbir şey/hiç kimse yok!" derdi. Bu, bizim karşılaştığımız olaylar karşısında, arka plana olan ilgimizi uyandıran, meselelere farklı yönden bakmamızı sağlayan ilk kıvılcımlardan biri oldu. Hayata bir kez geleceğini düşünen -ve sanırım bunda haklı olan- bizler, dünü unutmamalı, bugünü kaçırmamalı ve yarını ihmal etmemeliyiz. Ben dünü unutmuyorum, iyi hatırlıyorum. Bu sayede bugünün tadını çıkarıp yarını planlamadan sadece öngörüyorum. Haklı olduğum pek zaman varsa da, yanıldığım günler de olmuştur, olacaktır. Ancak şunu biliyorum; 'anı yaşa' felsefesinin yarattığı kısa zaman dilimine kendini hapsetmiş bir mutluluktansa ileride kazanmayı ve kaybetmemeyi istediğim mutluluk için büyük sabırla bekler ve mevcut güzellikteki hayatıma devam ederim.. ta ki tüm kapılar kapanana dek. Her halukarda güzel bir yarın benim ve sizin olacaktır.



hepinize iyi bir hafta diliyorum..



"Önyargıları yok etmek, atom çekirdeğini parçalamaktan daha zordur."


Albert Einstein

3 yorum:

AQUILA alias Jade dedi ki...

"ke$ke" ... :))

ayci dedi ki...

hocan cok güzel demis!
simdi kac yillik ögrencisin bir düsün?
onca yillik ögrencilik hayatinda - kac bu tarz hoca cikiyor karsina?

benim topu topu 3...

"ufuklara bakmalisiniz! bir yere degil cok yere odaklanip, genislemelisiniz! dar yerlerden gecilmez - gecilir ama ufkun genis oldugu yerde anca genis fikirlerle saygi vardir! dar yerlerde anlayis aranmaz!"

bunu bir sergide söylemisti (güzel sanatlarda okudum ben!) ve o an o adama asik olmustum!

Yarin öldügünde hatirlanmayacaksin bile! Cogu kez ani yasayamiyoruz - bir türlü olmuyor - oluyormus gibi gözüksede insanlar hep bir sonra ki gün, hafta, ayin planini yapiyor...oysa belki bir kac saniye sonra ölebiliriz! hesaba katmiyoruz! katsak...daha mutlu oluruz!

mutlu anlar diliyorum!

soldansay dedi ki...

[]AQUILA alias Jade: "iyi ki"... :))

[]ayci: bu farkındalıklar güzel; her şeyin ayrı ayrı önemine vakıf olup değerinin her katresini yaşamak