1 Nisan 2009 Çarşamba

Rationale vs. Feel

Bir şeyin zamanının henüz gelmediğini düşündüğünüz ya da geldiğinden emin olmadığınız bir şey oldu mu? Hayatınızda "ilk kez" bir şey için bu kadar sabırsızlandığınız, dağa taşa haykırmak istediğiniz ama kendiniz dahi duymaktan kaçındığınız bir hakikat? Kaç kez bunu kaleme aldınız, kaç mutluluğunuz bu kadar toktu? O şeye bir renk yakıştırmak istediniz ama en güzel renk hangisiydi? Güzelliğin bu kadar, bildiğinizden derin olduğunu gördünüz mü? Sonunu merak ettiğiniz en sağlam film ya da sahneden daha çekici bir merak duygusu yaşattılar mı size? Kitap değil, Roman değil; tam bir "Ansiklopedi"yle karşılaştınız mı? Büyülendiniz mi? O klişe ama haklı cümleye hak verdiniz mi: Kelimeler kifayetsiz kaldı mı? Gün içinde aklınıza en fazla gelen gerçeklik neydi; ve bu en fazla kaç bin kez geldi zihninize? Kaçabildiniz mi ondan? Osmanlıdaki Deliler gibi savaşa en önde gitmek için en ileride koştunuz mu ölümüne? Muhakkak "mantık vs. duygu" ikilemini yaşadınız hayatınızda; ama hangi savaş bu kadar çetin geçti? Hangisi sizi daha mutlu etti: 5000 parçalı bir puzzleda art arda gediğine koyduğunuz parçalar mı; birbirini tamamlayan düşünce ve hayat tarzları mı? Saniyeler, dakikalar, saatler, günler, haftalar bu kadar değerli oldu mu hayatınızda? Sizi mutlu eden pek şey, yok olma olasılıkları kadar varlar farkında mısınız? Nirvana (Doğu dinlerinde, mistizminde ve Hint Teozofi'sinde 'manevi kurtuluşu' belirtir) inancının hayatınızda vücut bulduğu oldu mu? Benim oldu..

10 yorum:

taner dedi ki...

Kaç mutluluğunuz bu kadar toktu? ayrıca mantık ve duygular... işte bu kıvamı iyi oturtabilmiş bir insanın hayata dair sunduğu yada sunulan mekanizmaları algılaması gerçekten uygulanılabilirlik açısından çok işlevsel oluyor.Klavyene sağlık...

soldansay dedi ki...

[]tanor: 'etkilendiğim' ölçüde etkilemek hoşuma gitti.. sağolasın cankardesim..

Can dedi ki...

yazıyı şimdi okuayacağım da şarkı güzelmiş :P

moby mi bu :D

Can dedi ki...

olur öyle arada soldansay derin derin nefes al geçer derler. :P


-hayırlısı-

soldansay dedi ki...

[]skull-can: oysa ben geçmesini istemiorum skull'um can'um her anını dolu dolu yaşıyorum :FGHWZ

-hayırlısı-

burcyni hatun dedi ki...

sana sabırsızlık yaşatan o duygunun rengi mavi olsun e mi:P

soldansay dedi ki...

[]burcyni hatun: burcyni burdan tekrar geçmiş olsun dieim ben saa!
ayrıca o sabırsızlık yaratan şey yakında çatlatacak beni ama bakam :F rengi mi? hımm bilmem olabilir; buna ben karar vermeyecegim;))

AQUILA alias Jade dedi ki...

di$lerimi bo$una biledim... kullanamayacagim anla$ilan :)

renk olayina taktim bende $imdi...

beyaz (pigmenti) icinde tüm renkleri barindirir ve hicbiri degildir.. :) yani aslinda renkte degildir...
haddim degil belki ama, ben senin icin beyazi sectim :P

soldansay dedi ki...

[]AQUILA alias Jade: bu gerçeği bilmeyen yoktur sanırım;) beyaz içinde hepsini eritmiştir; ama daha önce de dediim gibi bu renge ben karar vermeyeceğim:))

dişlerini boşuna bilemedin emin ol; 4. sınıf son dönemde tez yazmaya calışan bunun yanında vizeler, sunumlar ve ödevlerle boğuşan biri olarak mümkün oldugunce yazmaya çalışıorum; eski yazılarımı okuyarak yenilere doğru gel; muhakkak aralarda en yenilerini yazmış olacağım :F

AQUILA alias Jade dedi ki...

:) emin ol bilmeyen cok!

$una da emin ol... benim cok daha yogun bir tempom var :) benimle yari$amazsin bu konuda...

önerini uyguluyorum zaten... sagolasin