31 Ocak 2009 Cumartesi

TANIMAK

Bir insanı tanımak için kaç vakte, ne kadar mesafeye ihtiyacınız var? Mesafe arttıkça merak artar; zihninizde sorduğunuz sorular artar. Zamansa en iyi ilaçtır çok şeye. Bir zaman düşünüp midenizin bulandığı insanlar dahi sizi etkilememeye başlar; çok zaman geçmiştir. Birini sıfırdan tanımak, tanımaya başlamak eğlenceli bir yolculuk gibi; sanki aşama aşama gerçekleşen bir oyun gibi. İçinde tehlikelerin de eğlencenin de şaşkınlık ve merakın da olduğu; öğrenilen her yeni olgu ya da bilgide "yeni"yi tanımanın verdiği hazzın da olduğu bir yolculuk. Benzerlikler ve farklılıkların bir araya geldiği güzel salaş bir mekan gibi çoğu zaman. Bazen çekingen ve yavaşça, bazen kapıyı çalmadan girersiniz birinin hayatına; bu rahatsızlık vermediği sürece küçük bir endişe getirebilir; sorun değildir krizi fırsata çevirmek gibi bir olaydır. O küçük endişe, merakı beraberinde getirebilir. Her insanın kendi hayatı, o tanıma/tanışma zamanına kadar bir geçmişi, algılama biçimi, olaylar karşısında verdiği tepki biçimi, vs. vardır ve karşındakini bu anlamda anlamak çok önemli. Aksi halde uyuşmazlık ve anlayamama olacaktır; ki bu da birinin değil iki kişinin karşılıklı sorunu haline gelecektir. Hepimiz yüzlerce insan "tanımıştır(!)", bu "(!)", elbette bildiğiniz üzere ironik bir ifadedir ve aslında tanımadığımız anlamına gelir. İsmen tanıdığımız çok arkadaşımızın bir durum karşısında verdiği bir tepkiye inanamamak, şaşırmak ya da garipsemek onun ya yeni bir yönünü tanıdığınız ya da aslında basit bir olayda dahi ne tepki vereceğini bilemediğiniz anlamına gelir ki o insanı ve pek çoğunu tanımıyorsunuzdur. Zamanım kısa olduğundan şimdilik bir ";" koyacağız bu yazıya. Son cümlem şu olacak: "İnsanları tanımaktan geri durmayın, atılgan ama temkinli olun; her insan yeni bir hayat ve ansiklopedi gibidir içinde pek çok konuyu bazen düzenli ve alfabetik, bazen de düzensiz ve karmaşık olarak barındıran!"
hepinize iyi bir haftasonu diliyorum.

7 yorum:

Can dedi ki...

dün en samimi arkadaşımla konuşuyorduk böyle bir muhabbeti; "...etrafımdaki herkesin ne yapacağını aşağı yukarı tahmin ediyorum ve ben de ona göre davranıyorum bu yüzden millet beni sever yanında ister; ama en yakın arkadaşım sensin ve sen söz konusu olunca böyle hep bir tedirginlik var içimde. sözde aramızdaki en mülayim adam sendin en serseri mesleği seçtin; bir anın bir anına uymuyor ne yaptığın ne olacağın belli değil bu beni bazen korkutuyor" dedi. ben de pis pis güldüm.

okumak lazım tabi soldansay :D
ya da melebaaa!!!

soldansay dedi ki...

[]skullcan: asidkaisjflds adam seni esas şimdi tanımış yowrim :F hayatın gerçeği olunca hepimizde benzer olaylar yaşanıo :F

taner dedi ki...

insanları tanımak bahsedilenden öte zor bazen yanına kadar sokulupta seni tanıyorum diyip senin de onu tanıdığını düşünerek tanımaktan öte yaşadığın şeyler bir anda tanımsız bir hal alabiliyor ya da tanımaktan öte bir tanıma kavuşuyor.Bütün bunların farkında olmak ya da farkındalık kazanmak için artık kendim adıma konuşuyorum! insanları tanımamaya karar verdim tabi bu da bir çeşit tanıma şekli :) neyse benden de bu haftalık bu kadar.. yalamation...

soldansay dedi ki...

[]taner atar sever atar: çok insan senin düşündüklerini düşünebilir, insanların yaşadıkları ortak mazileri ya da tecrübeleri olabilir. Ama bunların hiçbiri o değersiz geçmişe vehmedip geleceği "tanımamaya karar verme"yi gerektirmez yawrum. Aksine kötü tecrübe yoktur deyip "atılgan ama temkinli olmak" iyidir bu konularda; tabi bu temkinli olmayı dk 1 gol 1 bir şeylere balıklama atlamanın yanlış olduğunu belirtmek için söyledim :)) yatamation too :F

вυя¢уηι нαтυη dedi ki...

bu ben sevmekten hiç vazgeçmedim lafı gibi olmuş olabilir mi soldan say'ım.Tanımak için bir insan içinde çıkacağımız yolculukta aşılması zor mesafeler var.Biz bunlara korkaklık,ön yargı gibi isimler veriyoruz.Gidemeyeceğim hiç bir yol,Tanışmaktan korkmayacağım kimse yok istedikten sona.

Kimseyi değil adam akıllı bir iki kişiyi tanıdığımı zannetmek bile beni mutlu ediyor.Geri kalanlar şaşırsa nolur şaşırmasa nolur.


bi önemi yok.yakala! kum saati akıor.

soldansay dedi ki...

[]burcyni hatun: qum saatinin dolması bazen daqiqalar; bazen haftalr aylar.. bunu sen belirlersin ben belirlerim insanlar belirler burcynim.. tanımaqtan sevmeqten qim vazgecebilir gecmem elbette doru olan budur. sanrılarla yaşamak ya da gercekten tanımak; o hayatın sahibinin bilecegi bir qarardır ve buna sadece şu söylenir: (bkz: saygı)

gidemeyecegin yol tanımaktan qorkacagın qimse olmasın e mi! :F

taner dedi ki...

deli yürek dizisinde kuşçu vardı onun gibi demişin kank..