15 Şubat 2008 Cuma

Ömür Törpüsü

Evet evet bahsettiğim şey okulum; yani Sakarya Üniversitesi. Aslında bu dediğim şey, yani ömür törpüsü oluşu doğru. Burada minibüsçüsünden, kantin işletmecisine sizin paranızla geçindiğini kimi zaman unutup bozuk kahve makinası gibi sadece evet ya da hayır şeklinde yanıtlar verebilir taleplerinize. Hele ki ev sahipleri! En acımasız insan görünümlü örümcek beyinli onlardır. Ev arayan arkadaşlarımlaydım birgün; bir ev bulduk. Ev sahibiyle konuşmaya başladılar. Adam kira için "300 ytl" dedi (bu fiyat iyiydi o ev için), sonra adam hemen akabinde "Aile için mi soruyorsunuz, öğrenci için mi?" dedi; arkadaş "Öğrenci için amca, biz oturucaz" dedi; ve ev sahibi içindeki canavarı kustu: "Haa o zaman 600" dedi! Hepimiz birbirimize baktık, ulan şaşkınlıktan n'aapcaamızı şaşırdık gülelim mi ağlayalım mı! Ama adamın düşüncesi şu, diğer pisliklerin de düşündüğü gibi, "Ulan bunlar öğrenci.." diyor ve ekliyor "..bunlar en az 2-3 kişi falan takılırlar bu evde; kirayı da paylaşırlar bunlara koymaz" deyip kirayı iki katına patlatıyor bi tarafına öğrencinin. Bir de derler Sakarya müslüman şehri, oğlunu kızını buraya yolla "Tanrı misafiriyim" dese yemek verirler o derece, derler. Ve ben de onlara bi hareket çekerim burdan.

Okula dönersek.. Burada öyle bir "döner sermaye" var ki; Hayat Bilgisi dizisindeki Amil Bey halt etmiş. Her dönem (yıl demiyorum) yeni bir binanın temeli atılır burda. Hani YouTube'ta sıralı video izliyorsanız ayrı ayrı pencerelerde açarsınız ve yüklenmesini beklersiniz; sonra sıra sıra izlersiniz; burda da her dönem bir binanın temeli atılıyor, beraber kardeş kardeş yükseliyor binalar ve bu demek? Yeni bölümler, yeni öğrenciler, eski öğrencileri soyup yeni sermayeyi meqana getirmek. Evet; yeni açılan bölümler, okuma hakkını kullanacak daha çok öğrenci anlamında düşünürseniz çok iyi gelişme bu; ama yönetenlerin 1.cil düşüncesinin bu olduğuna inanmak çocukları leyleklerin getirdiğine inanmak gibi birşey olur sanırım.

Eğitim.. Malumunuz eğitimin kalitesi sorunu üniversitelerde tartışmalı bir konudur. Burada da öyle.. Öğrencinin hakkını arayan da var; 'yaz okuluna kalsınlar, ne kadar öğrenci o kadar para, arabayı yenileriz olum' deyip gözleri YTL olan da var. Ama içlerinde biri var ki; rektör olması için her boqu yemeye hazır kıta 1.000 öğrenci bulabilirsiniz: adı Emin Gürses. Televizyonlara telefon bağlantısı ya da direkt konuşmacı / tartışmacı uluslararası ilişkiler uzmanı olarak katıldığını pek insan bilir. Onun için söylenecek çok çok iyi şey var; ama tanımak için ismine tıklayabilirsiniz. Onu ve onun gibi "gerçek öğretim üyelerini" özleyeceğim gerçekten ve okul bitse de bağımı koparmak istemediğim nadir büyüklerimizdendir kendileri.

Vel'hasılı azizim; şu sıralar okulu bitirmeye çalışan; buradaki kirli insan modelleri ve maddi külfetten kutulmaya çalışan ben, bitirdiğim günleri düşünüp kendimi o moda koyduğumda şimdiden bu sakin şehri ve okulumu, arkadaşlarımı.. Hepiniz yaşadınız ya da yaşayacaksınız ve birgün ne hissettiğimi gerçek anlamda anlayacaksınız diye düşünüyorum; kendimi 80 yaşında bir bilge yerine koymadan (haaşa :F). Üniversite hayatı keşke hep olsa; ama saydığım kötü yönleri hariç.. ama onlar da olmasa iyi yönlerin tadına bu kadar varamayız diye düşünüyorum.

8 yorum:

triancula dedi ki...

acısıyla tatlısıyla getirmişsin 4 senenin sonunu yavrii. yaşanmışlıklarla dolu. çok özlicen bugünleri kardeşim. ahhh ahhh dicen lan. tadını çıkar...

cnslgy dedi ki...

Olsun en azından okul derdinden kurtulmuşsun...Bize de nasip olur inşallah:)

triancula dedi ki...

yannız cansudan sonra bi daa benim yorumuma bak :)))) sanarsın yaş 70 iş bitmişteyim :)))) yok ulan daha yeni geliyorum ben, açılın laaaaaaaan :)))))

soldansay dedi ki...

[]triancula: Walla haklısın be anam çok çook özlicem bu günneri ama sölediim hususlardan dolayı ediim diorum böle işin içine:)) cns dan soora attıgın cmmnt de harbi öle olmuş lan :D

[]cnslgy: ya tabi hayattaqi bu derdi de aşıoruz yavaş yavaş bu güzel; ama ii ve qötü yanlarıyla da özleyeceim bi gercek; hele qi o bahsettiim canım hocalarımı :F umarım herkese nasip olar (:

skullcan dedi ki...

son düzlük.

triancula dedi ki...

hocamdan kosova yazısı bekliyoruuuuuuuuuuuuuuuz :))))) ben yazıcaktım ama sana bıraktım :)

soldansay dedi ki...

[]skullcan: son düzlük mü bizi son düzmeleri mi annamadım ama dediin dooru squll :))

[]triancula: Kosova da bağımsızlığına qavuştu ya olm daa nolsun:)) aslında bu konuda post yazılır doğru; ama Kosova'yı, Sırpların gaddar uygulamaları; ölen masum insanlar, mücadele ve bağımsızlık.. Bunları hepimiz biliyoruz.. Yazılacaklar aksiklopedik bilgilerden öteye gitmeyecektir; ben de copy-paste sevmem o yüzden wikipedia doğru adres olacaktır.

soldansay dedi ki...

edit: []triancula: ula gine dayanamadım karaladım bişiler :F