18 Şubat 2008 Pazartesi

Kapak

Bugün (18.02.2008) itibariyle Kosova özerk bölgesi, Kosova Cumhuriyeti olarak bağımsızlığını ilan etti ve mücadelesinde zafere ulaştı. A.B.D., Kosova'yı ilk tanıyan ülke olarak not edildi. Onu Fransa izledi ve AB’nin Kosova konusunda hemfikir olduğu ancak yine de her üye devletin kendi kararını açıklamada hür olduğu belirtildi. Bilindiği gibi A.B.D., AB ve NATO, Kosova'nın bağımsızlığını destekleyen tarafken; Rusya, Sırbistan, İspanya gibi ülkeler bu bağımsızlığa karşı çıkmışlardı. Bu bağımsızlığın, yıllarca masum insanları katleden Sırbistan'a kapak olması dileğimi bir kez daha burdan dile getirmekten mutluluk duyuyorum. Bu bağımsızlığın K.K.T.C. için emsal teşkil edeceğinden korkan devletler korkularında haklılar; hak K.K.T.C. konusunda da yerini bulacaktır. Büyük Yugoslavya düşüncesinin yerle yeksan olduğu gerçeğiyle yüzleşmek istemeyen güçlerin de Karadağ'ın ardından Kosova'nın da bağımsızlığını ilan etmesiyle bu acı gerçeği çok ağır bir şekilde hazmedemediği görülmektedir. Kısacası, geçmiş olsun, Kapak olsun. :F

5 yorum:

triancula dedi ki...

şimdi şöle bişey var, sırbistan yine hamile :) voyvodina bölgesi var daha, yani bence kardeş gelicek tabi daha var ona ama olsun sonuçta onlar niye istemesinler ki :) ya bu işin sonu yok, resmen boku çıktı, ama kosova'nın durumuna ben gerçekten sevinen taraftayım. sırbistan 90'larda etnik kimliği yok etmek için haksız yere bisürü bisürü insanı öldürdü ve katliam yaptı ve dediğin gibi ben de oh olsun diyorum. zaten karşı çıkan ülkeler de belliydi kim olucakları. rusya ve doğal olarak sırbistan, bask için ispanya, kktc için kıbrıs, makedon azınlık için yunanlılar, macar azınlık için rumenler. yani menfaat dünyası gördüğün gibi. neymiş kktc'ye örnek teşkil edermiş. yerim sizi lan. papadopoulos elendi buna ne diyonuz kıbrıs rum kesimi! :) noi noi dedi adam ama bak noldu 3.oldu gitti :) bi de bu olayı kürtlere türklere yoranlar var ki allah akıl fikir versin diyorum ben. hangi mantıklı insan kosova'daki zülümle özdeşleştirmeye çalışabilir akla mantığa sığmıyor. gerçi kaale almıyorum da olsun bahsediyim dedim :)) ama noldu, abd'nin gene istediği oldu, gene paramparça oldu her yer. bi sovyetli zamandaki haritaya bak :) bi de şimdikine...

triancula dedi ki...

hazırcılık da bi yere kadar :))

benim bloga bak :)

soldansay dedi ki...

[]traincula: düşüncelerine ekleyeceğim birşey yoq walla saalam yazmışın da olum sen blog'una bunu kopyalayıp yapıştırmışın ya ne diim sana yardın qopardın öldürdün lan beni dflghkjhngdşhjglhdglhdg muhahaha :D:D:D:D:D:D

triancula dedi ki...

olum kendine gel boğulcan laaan :)))))

hocam çok şerefsizlik yaptın ama afedersin, kaç gündür kosova postum mahsun mahsun senin yarılmanı bekledi :)))) kimse de yarılmadı böyle kaldı böyle üzgün süzgün :))))

kaybolma sen de, bak çizerim hocam haaa :)))))

triancula dedi ki...

bikoz yu ar van of may feyvırıt bılogırs. ent olso yor frekans'es ar similır vit mi.

dit yu andırstend duyüd.

yep :)

[vat did ay sey, anlayan beri gelsin :))) ]