26 Eylül 2007 Çarşamba

Ustalara Saygı - No.1

Bundan böyle her çarşamba Ustalara Saygı Günü olacak. Bu hafta yıllanmış şaraptan da değerli, daha asil ve hayata tat katan bir grup, MFÖ bizlerle. ‘Tam Ortasındayım’, No Problem adlı albümlerindeki -bana göre- en anlamlı, en 'zamansız' şarkıdır. 'Zamansız' diyorum çünkü; -hani bazı zamanlarda, bazı ruh hallerinde (neşe-hüzün-vs) aranan şarkılar vardır- bu onlardan çok farklı, onların gerçek anlamda 'tam ortasında'! Öyle ki dinlediğinizde sizi gündelikler sıkıntılardan -malesef- kısa bi’ süreliğine de olsa alıp derin bir huzura kavuşturabilir. Hayata dair ne varsa işlenmiş metninde; hayatta sabırla her şeyin çözülebileceği, tasarlanan - hedef edinen her şeyin aslında bir yenisine giden yol olduğu, daima var olmuş ve var olan sevme-sevilme ihtiyacına ve en nihayetinde sonsuz bir 'öğrenme' eylemine yapılan vurgu.. Karşınızdakini öğrenmeye olan mecburiyetiniz, en kötü koşullarda bile yılmadan, vazgeçmeden kısır bir döngüyü andıran bu hayatta hep yeni ve yeniden karşımıza çıkan bu 'oyun'u öğrenmeye, o oyunla yaşamayı öğrenmeye olan zorunluluğumuza olan farkındalıklarını harika dile getirmiş ve notalara dökmüşler.. Umarım grup üyelerinden biri vefat etmeden konserlerine gitme ve onları canlı izleyebilme onurunu yaşayabilirim; aslında –geçen aydı sanırım- Kuruçeşme Arena’daki konserlerine 2 adet biletim vardı ama bir ‘sebep’ten dolayı gitmeyip arkadaşıma vermiştim biletleri.. (eroy iyi bilir bu biletlerin nerden geldiğini :P) Neyse deyip bi’ toparlayalım; Türkiye’nin en önemli ve köklü grubu olan, tüm şarkı söz ve müziklerini kendi üreten ve 1966’dan beri (Özkan Uğur 1970’te katılacak) Türk insanının gönlünde taht kurmuş bu güzel insanlar ve müziği karşısında saygıyla eğiliyoruz efendim.. Herkese güzel bir gün dilerim. (:

5 yorum:

blacklebron dedi ki...

Soldan saydığımızda 1. Mfo !
2. yi merakla bekliyorum hocam ..
Gerçekten fevkaladenin fevkinde(muahah) bi şarkı (:

_triancula_ dedi ki...

güzel şarkdır bak ben de severim (:

hani sobe, nerde (:

soldansay dedi ki...

[]blacklebron: hehe ikinci için gelecek çarşambayı bekleyip göreceğiz hocam. :) beendiine sevindim (:

[]_triancula_: abi sobe olayı bugün okuldayken aklıma geldi, ödevimi yapıcam hocam.. ahaha (:

soldansay dedi ki...

edit: bak şimdi gözüme takıldı, hemen sağ tarafta mazhar alanson'la cmylmz'ın yıllar önceki halleri var (video), hem ne kadar değiştiğini görüyorum, yılların etkisini; hem de yine yine ve yine ne kadar mükemmel bir iş daha yaptığını görüyorum.. abi bu adamlar 1 numara olmayı gerçekten hak etmiş ama yaa! :P

_triancula_ dedi ki...

1998: herşey çok güzel olacak
2006: hokkabaz

ikisi de mükemmel filmler (: sırf bnu bile ikisinin kimyasını anlatmaya yeter (: