20 Mayıs 2007 Pazar

Roger FEDERER vs. Rafael NADAL!

















20 mayıs 2007.. Bugün tenisin (erkeklerde) 1 ve 2 numarası Hamburg'ta karşı karşıya geldiler.. İsviçreli Roger Federer ve İspanyol Rafael Nadal..

Teniste yıllarca, Wimbledon finallerinde Serena - Venüs Williams kardeşleri izlemekten sıkılsam da (her seferinde kupa aynı yere gidio yahu; bu yıl hangisi eve dönünce yemek masasında el-kol hareketi yapacak die düşünmeden edemiyor insan :p), çok uzun yıllar Andrei Agassi'yi izlemek harikaydı, hala da öyle; gerçekten büyük yetenek! Tabi yıllar geçti isimler değişti, yeni yetenekler peyda oldu..

Son zamanlarda oyununu beğendiğim isim Rafael Nadal'dı.. Ve onu R. Federer'den çok daha fazla beğenmemin sebepleri arasında sanırım ondan çok daha fazla mücadeleci olması! Çok koşuyor; bu sayede -bugün de kortta gördük ki- onun bu dinamizmi sayesinde rakip sık sık hataya düşebiliyor. Hatta bugünkü maçta setlerde 1-1'e gelindikten sonra Federer 3. sette 3-0'a ulaştıktan sonra ilk iki setteki disiplinini, zihni direncini koruyabilseydi bence bu maçı alırdı, o kadar dinamik, hırslı ve mücadeleci..


Nadal ve Federer, bugün 'neden orada olduklarını' çok ama çok iyi bir şekilde gösterdiler.. Neredeyse her sayı ayrı bir görsel şölendi! Nefes kesen bu, rus ruletini andıran seyrine doyulmaz maçın sonunda gülen taraf -malesef- Roger FEDERER oldu. Neden maalesef? Çünkü benim favorim Rafael NADAL'dı! Aslında tecrübesiyle bu maçta %51 Federer geçiyordu herkesin içinden, doğrudur ama ne billiim ben onu desteklemiyorum.. Bilmiyorum, belki de Federer, Nadal'dan daha ünlü ve "alışıldık" geliyor.. Sonuçta R. Nadal da toprak kortta tam 81 maçtır yenilmiyordu! Üst üste 81 maç!! Ve bunların 5'ini Federer'e karşı kazanmıştı.. Ama bugün maalesef Federer bu şanssızlığını yendi ve Nadal'ın karşısında 2-6 (N), 6-2 (F) ve 6-0 (F)'lık setlerle maçı kazanan isim oldu. Yine de SOL kolu hiç yorulmayan Roger NADAL'ı kutluyorum, Federer'e kortu dar etti ama son sette çok geriye düştü, maçı kaybetti ve Masters Series Hamburg şampiyonu R. Federer oldu. Son olarak maç boyunca Nadal'ı, taraftarlarını ve tabii beni deli eden Merkez Kort'un o filesinin ta ....! Ohh rahatladım! :p

Hiç yorum yok: