18 Mart 2007 Pazar

vize haftası ve eğitim..

Ahh şu sınavlar.. Bizi sınamanın ve kişilik problemi çeken kompleksli birçok öğretim görevlisi tarafından hakkettiğimizin altında not almamızın yolları değil mi onlar?!.. Eğitim seviyesinin düşüklüğünü okulunuzdaki iki farklı hocayı izleyerek gözlemleyebilirsiniz.. Az sayıdaki kıymetli hocamız, dersleri bizim birikim sağlamamızın yolunu açacak şekilde "gündemdeki olaylar" üzerinden örneklendirmeler yaparak öğretirken; diğer çok sayıdaki kompleksli öğretim görevlisi dersleri bizlere akademik değerde bilgi vermek için değil "işimi yapıp ay sonu bin ytl'imi alayım" bilinciyle giriyor sınıflara.. En azından bize gerçekten bir şeyler katmak isteyen hocalarımızı görüp, ruhunu kaybetmiş - "eğitim" amacını yitirmiş - yaz okuluna öğrenci bırakayım da dersime çok öğrenci (yüzlerce ytl) gelsin de cebimiz biraz para görsün caaanım" (!) diyen insanlar yüzünden eğitimden soğuyanlar kafilesine katılmıyoruz.. Ama gün gelir bu bilinç de yıkılır; işini ciddiye alan, kendini ve öğrencilerini her gün geliştirmeyi amaçlayan hocalar da peyda olur!

Hiç yorum yok: